Wednesday 27 July 2011

Kawan2, blog ni sgt meruntun naluri keibuan!

Ada one of my friend yang bagi add blog ni: http://miera301.blogspot.com/. Sesiapa yang baca mesti meruntun2 sayu mengenangkan dugaan yang maha berat yang ditanggung mereka ni. 1st time baca, aku dah meleleh2 air mata tahan nangis. Ye la, kang x pasal2 bos tanya nape mata merah nk jawab apa! Dah la sepaptutnya buat keje tapi aku g 'study' blog orang lain.. hehehe. Ekceli blog ni milik Moon, kakak ipar Norma. Tapi sepanjang pembacaan aku, Moon ni bukan mcm kak ipar dah, tapi lebih macam kakak kandung dah..

So kat sini aku nk share la kat kawan2 yang prihatin kat luar sana, sekiranya kita berkemampuan boleh la menyumbang untuk Norma ni. Just an update, Norma disahkan menghidapi brain cancer stage 4. Tapi yang sangat2 la meruntun jiwa aku ialah dia disahkan kene penyakit yang sangat2 menakutkan tu during her confinement deliver anak pertama, Rafiq yang sangat la tembam, comel, tomey! Geram aku tgk gambar2 Rafiq ni! So just imagine dia x dpt nak peluk, dukung Rafiq ni even untuk breastfeed pun! sobsob sedihnya.. I can't imagine if sesaat tak jumpa Nafiz pun boleh buat aku meroyan... Sian Rafiq x dpt belaian drpd mama dia.. Sungguh la kuat dugaan untuk Norma sekeluarga.. Dan yang paling sangat touching bila Norma dikurniakan hubby yang sangat la loving, caring kat Norma ni! Talib, please stay strong for Norma k! Don't ever give up easily.. Norma needs u! 

Kat sini aku paste kan details if sesape nk menyumbang, Moon tak mintak tolong pun tapi sbg sedara semuslim, aku rasa terpanggil nak paste kan jugak detail a/c diorang. Mana tau ada yang nak membantu ke kan. Hari ni hari Norma, esok lusa tak tau la hari kita macam mana. Norma needs to take injection yang cost RM10k sekali amik tu. So imagine la cost2 lain yg Talib kene bayar..

cimb

 01070068677528

 Noormawati Mohd Rasif


Quoted from my friend email's: "Ya Allah, Engkau maha mengetahui. Berikan keluarga in kekuatan. Berikan ibu ini ketabahan hati untuk melawan dugaanMu. Dan berikan keajaibanMu semoga anak kecil itu kembali tidur lena disisi ibunya. Amin."

2 comments:

  1. dh tau psl ni, aritu terbace blog kaka ipar Norma. kasihan sgt2 kn. Smoga sumbangan & doa kite yg tak seberapa mampu untuk meringankan beban Talib & Norma kn..

    ReplyDelete
  2. tu la azira... arini ari diorg esok lusa kita ni tak tau lagi..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...