Sunday 10 April 2011

Flashback...

Arini nak flashback jap time sekolah rendah dulu. Kalau time nak balik sementara tunggu bas sekolah, mmg x sah la kalau x singgah kat tepi stall yang jual cekedis, jeruk, air dan mcm2 lagi tu.. Time tu, aku salu beli sengkuang slice yang disapu dgn kaler merah (x pasti apa) dan ditabur ngan kekacang. Pergh... mmg fav tuh!

Ni lah dia sengkuang slice special

Nak dijadikan cerita, masa aku nak amik Nafiz aritu, ada la 1 stall baru kat bwh umah babysitter Nafiz, dia nya signboard tulis 'Old time'. Aku pun singgah la ingatkan dia jual pizza. Tapi rupanya dia jual sengkuang tu! Mmg terimbau balik la kenangan dolu2 ni... Sedap! Harga pun murah. Kalau spesel RM1.50, kalau biasa ada yang RM0.50 dan Rm1.00 (mungkin yg RM1.00 tu extra sikit kacangnya dari yang RM0.50..). Kiranya target customer stall ni untuk budak2 sekolah rendah la.. Memang ramai budak2 beli.. Salunya dia tutup cepat, before kul 7 pm. Aku tabik la bro and wife dia yang jual sengkuang ni. Memang mendapat sambutan la.. Laku! Pandai dia carik side income..

* Terfikir apa yang aku nk buat untuk side income... (^_*)

5 comments:

  1. banyaknye kacang die...yummy..

    ReplyDelete
  2. weh, apu pun teringat..dulu pun aku pernah beli sengkuang tuh...aku suka makan sengkuang...kat rojak buah jer, baru dpt makan sengkuang..huhuhu...murah beb, rm1.50 pun...

    ReplyDelete
  3. tu la psl D & Asiah... sedap lak tuh! tapi yg ni dia letak kacang + serdak ranggup udang ke ketam (x sure la abang to ckp which one). mmg terangkat! murah lak tuh..

    ReplyDelete
  4. OMG .. awak betul2 tlh mengembalikan kenangan kc ke zmn sekolah dulu lah. tu belum lagi gula gulung, gula kapas, gula ketuk. haih .. teringin nak kembali ke zaman sekolah dulu. camna ehhhh?? awak ada magik tak??? hihihi ..

    ReplyDelete
  5. kakchik... btul tuh! mmg teringat balik la zmn sekolah dolu2 ni.. huhu.. best kan kalau dpt g balik time sekolah dulu.. jap eh, saya carik dlm poket Doreamon ni ada x pintu masa... hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...