Saturday 16 April 2011

Pagi Jumaat yang penuh dgn emosi!!

Assalammualaikum..

Masa on the way pegi keje semalam kete aku kene langgar kat belakang... Tersirap gak darah nih.. Kereta depan brek mengejut, kitorang sempat brek from hentam kete depan, tapi keta kitorg lak jadi mangsa kat belakang... =(

Aku tak turun keta, hubby yang g tgk.. Pastu pegi depan sikit berenti kat tepi jalan.. Ye la, x nak lak kete belakang sume sangkut kalau kitorang berenti je kat situ..

Hubby g bincang ngn org yg langgar tuh, aku pemerhati dr dlm keta jek.. Panas gak discussion tu. Sebab apa? Orang yg sgt x berhati perut tu nak byr RM50 jek kat kitorang!! Apa la ko %$^#@ sgt! Setakat RM50 tu lps ke nk bwk g workshop?? Pikir la skit bai!! Kitorang mintak RM200 sbb nk kene ketuk balik, naik kan balik bumper tu & cat. Dia leh cakap "tipu la dik RM200, ni x sampai pun ni.." Statement yg plg aku menyirap "ntah2 bumper ni dah jatuh sblm saya langgar lagi". Aduss, mmg rasa nak keluar keta & g maki jek orang tuh... X tolerate langsung, tetap nak byr RM50 gak, pastu trus nak masuk balik dalam van Nissan Vennette dia..  Hubby bengang, dia x amik pun duit tu trus blah je... Tapi saya sangat bangga dgn hubby sbb dia berjaya kawal marah dia, sbb takut gak kalau dia g tumbuk terajang orang tuh kan... i mmg love u la sayang...

Cuba korang tgk gambar ni, patut ke bayar RM50 jek???

Calar merata2 tempat ni, pastu ada line pnjg kat bwh tuh yg x clear dlm pic ni

Pin bonet pun dh tanggal ni, mau berapa kena ni..
Orang K*&%#@ ni mmg aku doakan kete ko lak kene truk pasni.. Baru ko tau apa perasaan kitorang yg ko kerek2 x nak byr & tuduh2 kitorang lak tuh... Amin!

Terasa kejam tapi ntah la, kalau biar orang camni mau dia buat kat orang lain nih...

5 comments:

  1. oit, cian ko..nape tak uat report police..claim mamat tuh nye insurans

    ReplyDelete
  2. nk buat police report kene byr rm300. tu yg malas nk buat...

    ReplyDelete
  3. aku penah kene langgar gak sampai bumper jatuh..terus heret orang tu g kedai ketuk kete. dalam RM80 je..tapi tak cantik sangat sebab nampak skrew dari luar.memang kalo nak touch up baik punye dalam 200 kot. laki aku je takmo nak susahkan orang tu..ye la tu hari die..mintak-mintak sampai hari kite Allah permudahkan pulak..panjang pulak aku bebel..hikhik

    ReplyDelete
  4. tu la D. rm200 tu kira logik la kan.. tp klu org tu ckp baik2 xpe, bukannya aku races, tp ckp putar belit.. dia pulak yg ckp tengking2.. ape hal kan..

    ReplyDelete
  5. kalau claim insurans pun sakit gak,..cam aku aritu lagi la kena ganti pintu n mudguard,n sib bek report polis..we won da case,dah la memula A**K tu nk claim insurans aku..hampagas!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...