Thursday 2 June 2011

Rumah yang sangat bersepah sekarang

Bila korang baca tajuk post ni, rasa cam excited tak nak tengok keadaan rumah sewa aku sekarang ni?? Meh aku tunjuk kat korang, tapi jangan komen/terkejut lak tau. Sangat2 la messy sampai aku terpaksa tutup mata jek dengan keadaan tunggang terbalik tuh.. Aku jenis orang yang tak boleh sepah2 ni, nanti aku rimas. Tapi keadaan sekarang x mengizinkan so buat donno aje la!


Gambar bawah ni keadaan kat dalam bilik no. 2 aku, bilik ni memang aku buat jadi bilik stor. Dah semakin penuh ngan kotak-kotak dah. Malam ni nak penuhkan lagi ngan kotak2 yang belum di seal elok-elok.. Tu je la keje aku bila balik keje sekarang ni, mengemas and masukkan barang-barang dalam kotak.



Yang bawah ni pulak gambar bilik no. 3. Originally ada katil kat sini tapi dah bagi katil tu kat SIL.



Sementara aku mengemas, Nafiz layan tengok CD Upin & Ipin. Suka betul dia tengok cite Upin & Ipin tu. Hari-hari kene pasang sampai tak leh tengok tv dah.. Dailog pun aku dah hafal dah.. hehe.. Umah aku sekarang ni kat merata2 tempat pun ada kotak.. Sebagai contoh kat gambar bawah ni.. Esok parents aku nak datang, mesti diorang pening tengok umah aku yg bersepah-sepah ni..


Almari bawah ni pun aku dah let go kat SIL. Sayang jugak sebab still nampak baru and boleh digunakan. Plus, mak aku yang belikan masa aku mula-mula pindah masuk kat umah sewa ni. Tapi apakan daya, space kat umah baru tu nanti tak membenarkan aku letak almari ni.. Huhu.. Sedih-sedih...


Meja makan pun dah let go kat SIL. So nanti bila dah pindah, buat sementara waktu ni kene la makan bersila kat bawah.. Harap-harap parents aku and PIL x kisah and faham.. Nanti dah settle down baru nak g cari meja makan baru. Tapi actually nak tunggu bonus dulu baru beli.. hehe...

Kalau boleh nak lengkapkan umah baru ni dengan barang-barang yang berkenan di hati. But the budget does not allow us to do so. Pelan-pelan kayuh la...

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...