Friday 5 August 2011

4 Ramadhan

2-3 hari ni petang je mesti hujan lebat. So x dapat la nak g jenguk2 kuih yang menarik kat pasar ramadhan tu.. Semalam despite sakit kepala sebab petang kene hujan masa on the way nak ke kereta, aku bersemangat lak untuk masak lauk2 berbuka! Alhamdulillah, selera makan sudah datang kembali! Yeihaaaaa..

So projek mengotorkan dapur start @ almost 6 pm. Sebabnya bila hujan je, so jalan jem la, especially kat Jalan Tun Razak tu! Tensen betul aku, org2 ni kuar kul bape ntah! Yang x pose tu pun sibuk balik kul 4 gak.. haish.. Salunya aku target kul 4.30 dah lepas Jalan Tun Razak, tapi semalam, kul 4.30 still stuck kat situ.. adui..

Mula2 nak buat menu simple je, sambal goreng tempe+kentang+ikan bilis, sayur kobis goreng & udang goreng. Tapi tengah on the way tu member yg balik sekali ni cerita lak psl ayam masak kurma, hmmm terus rasa nk masak tu gak. And end up dah jadi 4 lauk semalam! Nak dekat kul 7.20 pm baru aku siap masak. hehehe rasa syok lak, x rasa penat pon! (^_*) Menu air simple je smlm, just air mangga & hubby beli air tebu untuk dia.

Belum pun azan, udang goreng tu dah tinggal 2 ekor + bawang2 je. Sebabnya Nafiz yg habiskan. Dia lak memang hantu udang (yang dia panggil 'adang'). Bagi nasi panas letak kicap, selera dia mkn.. hehe.. Lapar lak aku tgk dia mkn tu.. huhu


Bukti udang yg nafiz dah 'sapu' hehe

Anak sapa la ni, comotnya! =)
So arini tengah pikir nak masak lauk apa lak. Jap lg nak google resepi la sambil2 buat keje (eh, buat ke keje??).. hehehe

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...