Friday 28 October 2011

Lesson learnt

Korang2 sihat tak?
Aku mmg bertambah sihat sangat2 ni..
Risau pun ada sebab terlebih sihat ni.. hehe..
Just nak share, sekarang ni kalau aku merajuk dengan Nafiz, aku akan cakap 'ok la, x nak kawan nafiz dah la'.
If time nak suh dia dengar cakap aku, ayat ni jugak la yang akan aku gunakan if dia x ikut apa yang aku suruh.
Lepas cakap cmtu selalunya dia akan confirm la pujuk aku or ikut apa yang aku suruh tuh.
Kira ayat mengugut la ni.. hehe
Tapi what surprises me, masa dalam keta aritu dia merajuk ngn aku, and tak disangka2 dia cakap balik ayat ni kat aku!
Sangat terperanjat aku & hubby..
And pastu kitorang sama2 gelak..
Dah la intonasi cam lawak gile time Nafiz cakap tuh pastu rasa cam comel jek budak kecik cakap time cam tuh + ngn memek muka dia..
Tapi of course la aku kene sound ngn hubby: 'hah, ni sume salah ibu dia la ni, asyik cakap ngn anak cmtu jek'..
hehehe...
Lesson learnt kat sini, kene berhati2 la apa yang kita nak cakap kat anak tu.
Kene tukar skill lain pulak la pasni if nak merajuk ngan Nafiz.. (^_*)

Intan payung =)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...