Monday 23 May 2011

Confius2

Tadi aku surf2 internet pasal blind plastik a.k.a venetian blind. Pastu aku terjumpa la cerita kat blog ni pasal dia buat venetian blind kat 1 kedai area Melawati. Lepas di google kedai tu, so aku pun kol la untuk bertanya dengan lebih lanjut.

aku: hallo, ni kedai A...
kedai: ye
aku: ada jual venetian blind ke?
kedai: ada2.
aku: kedai tutup pukul berapa?
kedai: pukul 6.
aku: weekdays bukak sampai kul bape?
kedai: pukul 5.
aku: kalau tempah venetian blind, berapa hari boleh siap?
kedai: 1 minggu saja.
aku: ok lah, nanti saya discuss dgn husband and kol balik ok.
kedai: ok

5 minit pastu aku kol balik.

aku: hello.
kedai: kedai A sini.
aku: nak tanya if nak tempah venetian blind, boleh ke? Tapi saya belum pasang kitchen cabinet lagi. Saya ada baca yang better pasang blind dulu baru pasang kitchen cabinet. Betul ke?
kedai: eh, tak ada la. Baik u pasang itu kabinet dulu baru ok maa pasang blind.
aku: kenapa?
kedai: sebab nanti u boleh ukur betul2.
aku: ooo (tapi dalam hati ckp 'ye ke, bukan better pasang dulu ke'.. apa2 je la amoi..)
kedai: rumah u kat mana?
aku: kajang.
kedai: wah, jauh maa dari sini. Sini dekat taman melawati. Baik u cari kedai kat kajang la maa.. Senang kalau apa2 nak kene betulkan ke. U cari la kedai area sana eh. Senang la. (dalam nada cepat2 nak letak)
aku: ????

Confius kejap aku.
Aku nak bgtau dia if aku nak beli & pasang sendiri blind tu, so tak kisah la kan kalau aku nak beli kat kedai mana2 pun.. Even kedai dia sekali.
Tapi tak sempat sebab dia dah letak.
Lagi pun Melawati & umah sewa sekarang x lah jauh sangat, tu yg aku kol tuh..
Aduyaiii amoi..
??????

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...